Miten käytän Optimaa opinnäytetyön ohjauksessa – alustava suunnitelma

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Eila Aspinen

Helena Järvenpää

Marjaana Lehto

 

Mitä haluamme selvittää?

 

  • miten verkkoa voidaan käyttää opinnäytetyön ohjauksessa
  • mitä pedagogisia valmiuksia verkon käyttö edellyttää
  • voiko verkkokurssin käyttö lisätä opiskelijoiden motivaatiota opinnäytetyön kirjallisen osuuden tekemiseen
  • antaako verkkokurssi paremmat mahdollisuudet yksilölliseen ohjaamiseen

 

Mikä on tuotos/tulos?

 

  • Optiman tekninen taitaminen siinä määrin, että pystymme viemään sinne kurssin sisällön ja käyttämään sitä luontevasti opiskelijoiden ohjaamiseen
  • testaamme verkkokurssia tämän kevään aikana pienen opiskelijaryhmän kanssa
  • tiedonhankintataitojen paraneminen
  • opinnäytetyön aikatauluttaminen ja pilkkominen pienempiin osasuorituksiin

 

 

Ketä projektiin osallistuu meidän lisäksi?

 

  • Hannu Tabell, tietotekniikan opettaja 
  • opiskelijaryhmä CASK05b (testaa verkkokurssia)
  • muut opinnäytetöitä ohjaavat opettajat
  • Henry Paananen, Optiman asiantuntija oppilaitoksessa

 

 

Aikataulu

 

  • viikkojen  3 – 8 aikana testaamme Optimaa opiskelijaryhmän kanssa

 

Työnjako

 

Tässä vaiheessa emme tee mitään tiukkaa työnjakoa. Työn edetessä jaamme tehtäviä tarkemmin. Helena vastaa opiskelijoiden opinnäytetyön ohjauksesta, Eila ja Marjaana perehtyvät alkuvaiheessa Optiman käyttöön. Verkkoympäristöön keräämme materiaalia ja ohjeita ja tässä teemme työnjakoa.